TEGV’de Gönüllülük


TEGV yani Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile yollarımın kesişmesi bundan 4 yıl öncesine yani 2014 yılına dayanıyor.  O tarihte kurduğumuz kurumsal takımımız ile 36.Vodafone İstanbul Maratonunda koşmuştuk.

Hakkı Şenkeser Kişisel Blog


Maratonun hemen sonrasında “Neden bizde iyilik peşinde koşmuyoruz?” diyerek Adım Adım oluşumunu ve içerisinde ki sivil toplum kuruluşları ile projelerini inceledik.

Yaptığımız ilk değerlendirmelerin sonucunda, projemizin eğitim ve çocuk odaklı bir çalışma olmasına karar vermiştik. Sonrasında amacı; İlköğretim çağı çocuklarımızın Cumhuriyetimizin temel ilke ve değerlerine bağlı, akılcı, sağduyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, kendi iç yaratıcılığını harekete geçirebilen, barışçı, farklı düşünce ve inançlara saygılı, insan ilişkilerinde cinsiyet, ırk, din, dil farkı gözetmeyen bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunacak eğitim programları ile etkinlikler oluşturmak ve uygulamak. Olan TEGV için kurumsal yardımseverlik koşusu yapmaya karar verdik.

Vakıf ile ilk irtibatımız sonrasında 37.Vodafone İstanbul Maratonunda koşacak kurumsal takımımızı kurduk ve çalışmalarımıza başladık. O dönem TEGV, “Benim Adım Türkiye” isimli bir proje kapsamında 6-14 yaş aralığında ilköğretim çağındaki 17.000 çocuğumuza, Türkiye’nin 7 Bölgesinde bulunan öğretim birimlerinde 2 yıl süre ile eğitim desteği sağlamaya yönelik bir çalışma yapıyordu.

Hakkı Şenkeser Kişisel Blog

Biz de bir yandan, vakfın çalışmalarını ve içerisinde yer alacağımız projesini hem yardımseverlik koşusu yapacak kurumsal takım koşucularına hem de çalışanlarımıza anlattık. Bir yandan da kurduğumuz takım ile koşu antrenmanlarımıza devam ettik.

TEGV yararına yaptığımız, benim ve o dönem çalıştığım kurumun ilk yardımseverlik koşusu sonrasında hem topladığımız bağışlarla hem de kurum olarak hedeflediğimiz bireysel ve toplumsal farkındalık ile hedeflerimize ulaştığımızı düşünüyorum.



Hakkı Şenkeser Kişisel Blog


Hakkı Şenkeser Kişisel Blog
Sonra ki yıllarda hem bireysel hem kurumsal olarak farklı projeler, farklı sivil toplum kuruluşları için yardımseverlik koşuları yapmaya devam ettik.

Nihayet 2017 yılının geçtiğimiz yaz aylarında TEGV’in sosyal medya hesaplarında paylaştığı, “Bizim İçin Yeniden Koşar mısın?” mesajını görünce bir kez daha gönül bağımın olduğu bu sivil toplum kuruluşu için koşmaya karar verdim.

Ama bu sefer sadece yardımseverlik koşusu yapmayacaktım. Uzunca bir süredir düşündüğüm ve yapmayı istediğim TEGV gönüllülüğü için, TEGV Bursa Öğrenim Biriminin yaptığı duyurulara cevap verdim ve vakfın temel gönüllülük eğitimine katıldım. Bir yandan da TEGV yararına koşacağım 42 kilometre maraton koşusu için hazırlıklarıma devam ettim.

Hakkı Şenkeser Kişisel Blog

Adım Adım ile TEGV ‘in Ateşböceği olarak adlandırdığı 5 adet mobil öğretim biriminin 2 yıllık eğitim giderlerini karşılamak amacıyla yaptığı bu yardımseverlik koşusu projesine destek amaçlı yaptığım maraton koşumda hem sosyal çevremden bağış topladım hem de farkındalık sağlamaya çalıştım.

Hakkı Şenkeser Kişisel Blog

Maraton koşusu sonrasında,  TEGV’de eğitim gönüllüsü olabilmek için aldığım ilk eğitim olan temel gönüllülük eğitimi sonrasında bu sefer de kendime uygun olan eğitimi verebilmek için kendime bir eğitim programı seçmem ve onun eğitimini almam gerekiyordu.

Bende kendime henüz TEGV içerisin de çok yeni bir proje olan ve tüm çocukların, programlamanın temel taşı algoritmik düşünme becerilerini geliştirmeleri ve dijital dünyayı güvenli bir şekilde keşfetmeleri için tasarlanan “Algo Dijital” eğitimini seçtim.

Hakkı Şenkeser Kişisel Blog

Google.org desteği ile hayata geçirilen bu proje ile çocukların problem çözme, algoritmik düşünme, blok temelli kodlama/programlama, dijital okuryazarlık ve dijital yurttaşlık konularında becerilerini geliştirmelerine katkı sunmak amaçlanıyor.

Şu an aldığım algo dijital eğitimi sonrasında, ilkokul 2.sınıf öğrencilerine haftada 1 gün, Perşembe günleri15:00/17:00 saatleri arasında algo dijital ve scratch eğitimi veriyorum.


Hakkı Şenkeser Kişisel Blog

Umarım uzun yıllar boyunca çocuklarımızın çok daha nitelikli eğitim alabilmesi için, “Nitelikli Eğitim Bazı Çocukları Değil, Tüm Çocukların Hakkıdır.” Diyerek TEGV gönüllülüğüm gönülden devam edecek.

Gönüllü kalın sevgili dostlar.


Hakkı Şenkeser.

Yorumlar