Doğum Günün Kutlu Olsun. Benim Dikey Dünyam 1 Yaşında…


Merhaba sevgili dostlarım.

Bugün, Hakkı Şenkeser, Benim Dikey Dünyam başlıklı kişisel bloğumun doğum günü.

Geçtiğimiz sene, içerisinde bulunduğumuz Mart ayında yayın hayatına başlayan Benim Dikey Dünyam, aradan geçen 1 yıl içerisinde hızla büyüyüp serpildi. Umarım önümüzdeki yıllar içerisinde daha da büyüyecek içerik olarak çok daha zenginleşecek.


İlk zamanlarında Benim Dikey Dünyam adından da anlaşılacağı üzere, yaptığım dağ tırmanışları, dağlar ve dağcılık sporu hakkında yazılar yazarken, zamanla yıllardır ertelediğim yazmak konusunda ki açlığımın da etkisiyle olsa gerek, farklı başlıklarda da içerik üretmeye ve Benim Dikey Dünyam başlıklı bloğumda sizlerle paylaşmaya devam ettim.

Aradan geçen 1 yılın ardından şöyle geriye dönüp bir baktığımda bugüne dek toplam 126 adet içeriği farklı konu başlıklarında ürettiğimi ve sizler ile paylaştığımı görüyorum.
Bloğumu takip edip, yazılarımı okuyan arkadaşlarım BenimDikey Dünyam başlıklı bloğumun içeriğini iyi biliyorlar. Fakat daha önce yazılarımı okumamış arkadaşlarım için isterseniz kısa bir özet yapayım.

Benim Dikey Dünyam kişisel bloğunda hali hazırda;

Doğa ve Spor

Koçluk

Kişisel Gelişim

Sosyal Sorumluluk

Olmak üzere 4 başlık altında içerik üretmeye yazılarımı sizler ve sosyal medya araçları ile paylaşmaya devam ediyorum.

Doğa ve Spor

Bu başlık altında aktif olarak yaptığım dağlar ve dağcılık sporundan, yaptığım dağ tırmanışlarından ve doğa yürüyüşlerinden bahsederken spor başlığı altında da yine aktif olarak yaptığım bir diğer spor branşı olan koşu sporu, maraton koşuculuğu ve sağlıklı yaşam üzerine yazılar yazarak sizlerle paylaşmaya devam ediyorum ve etmeye de devam edeceğim.


Koçluk deneyimlerim aslında çok uzun yıllara dayanıyor. Mesleki kariyerimin, uzun yıllardır süre gelen farklı kademelerde ki yöneticilik deneyimlerimde ve hali hazırda devam eden grup, dernek ve sivil toplum kuruluşları ile süregelen sosyal hayatım süresince pek çok koçluk deneyimim oldu. 

Özellikle, 22. yılına girdiğim mesleki kariyerimin, en başından bu güne değin süregelen, ekip ve performans yönetimi konusunda ki tecrübelerimin, koçluk becerilerimin gelişmesine fazlasıyla katkı sağladığını düşünüyorum. 

Şimdi ise en büyük hedefim, gerek kurumsal gerek sosyal hayatım boyunca edindiğim koçluk deneyimlerimi daha ileriye taşıyabilmek ve "Artık profesyonel bir koç olmalıyım." diyerek çıktığım bu yolda, insanların hayatlarına dokunabilmek. 

Bu amaçla aldığım koçluk eğitimleri ve geçmişten gelen koçluk tecrübelerimi de Benim Dikey Dünyam başlıklı bloğumda sizler ile paylaşmaya devam edeceğim.

Kişisel Gelişim

Kişisel gelişimin önemini günümüzde inkâr etmek, görmezden gelmek sanırım mümkün değil. Siz kayıtsız kalsanız bile çağımızın gereği olarak, değişimin kendisi sizi değişmeye ve gelişmeye zorluyor. Değişimin ve gelişmenin bu çağrısına kayıtsız kalan birey ve kurumlar da maalesef ama kısa ama uzun vadede maalesef kaybetmeye mahkûm oluyor.

Kendi adıma, kişisel gelişimin önemine inanan ve insanın her yaşta ve her durumda öğrenmeye, gelişmeye muhtaç bir varlık olduğunu düşünen biri olarak öncelikle benim, kendi çevreme, gençlere, siz takipçilerime, aileme ve çocuklarıma bu yönde örnek olmam gerektiğini düşünüyorum.

Bu amaçla bir yandan bolca okuyup yazmaya gayret ederken bir yandan da araştırmaya ve öğrenmeye devam ediyorum. Kişisel gelişim konusunda ileriye dönük farklı hedef ve projelerim var. Zirve Kişisel Gelişim ve Koçluk Merkezi ile ilk küçük adımımı attım ve atmaya da devam edeceğim.


Her bireyin, her kurumun ait olduğu, yaşadığı ve kaynaklarını tükettiği bu dünyaya, tüm insanlığa ve topluma borcu olduğunu düşünenlerdenim. Ben çalışıyor ve vergimi veriyorum. Bu topluma başka bir borcum yok diyenlerdenseniz, yol yakınken böyle düşünmekten vazgeçin derim. Sadece vergimizi ödeyerek ya da vatandaşlık görevlerimizi yerine getirerek bu yükten bu sorumluluktan kaçamayız. Kaçar ya da görmezden gelirsek insan olmamızın ne anlamı kalır ki?

Demem odur ki. Maddi imkânı olan bu gücünü ihtiyaç sahipleriyle, İmkânı olmayan da tecrübesini, eğitimini, bilgisini diğer insanlar ile ihtiyaç sahipleriyle paylaşabilir. Bunun adına GÖNÜLLÜLÜK denir sevgili dostlarım.


Gönüllülük, bireylerin ve kurumların toplumsal sorumluluk anlayışıyla, her hangi bir maddi karşılık gözetmeksizin bilgi, zaman, beceri, deneyim ve kaynaklarını kendi özgür iradeleriyle bir amaç doğrultusunda kullanmasıdır.

Kendi adıma yıllardır pek çok gönüllü faaliyet içerisinde bulundum ve bulunmaya devam ediyorum. Gönüllülük tecrübelerimi de bu başlık altında yazmaya ve sizler ile paylaşmaya devam ediyorum. En büyük amaçlarımdan birisi de sadece gönüllü faaliyetler de bulunmak değil. Yeni gönüllülere, gönüllü olacaklara, düşünenlere ya da hiç gönüllü olmayı aklından dahi geçirmemiş olanlara örnek olmak.

Evet, sevgili dostlar bu hedef ve amaçlar ile yola çıkan Benim Dikey Dünyam bugün bir yaşında. Yukarıda da yazmıştım bloğum henüz emekleme döneminde benimle birlikte gelişecek ve büyüyecek. Hatta yukarıda da yazmıştım. Bu konuda farklı projelerim de var. Daha profesyonel yazılar yazmak, yeni bir web sitesi, bir kişisel gelişim ve koçluk merkezi üzerinde çalıştığım ve ilk fırsatta kaleme almayı planladığım kitap projem gibi.

Umarım her birini gerçekleştirebilirim. Ben bu yönde çalışmaya ve gayret göstermeye devam edeceğim. Sizlerin de desteği benim için çok önemli. Yorumlarınızla, önerilerinizle her daim bana destek olabilirsiniz.

Nice mutlu, bol okurlu, içeriği zengin yıllar Benim Dikey Dünyam. Diyerek yazıma müsaadenizle son veriyorum. 

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.

Sevgilerimle.


Yorumlar