Koşmak...


Bloğumu takip eden arkadaşlarım hatırlayacaktır. Açılış yazım, “İlk Maratonum” olmuş ve ünlü Amerikalı maratoncu John Bingham’ın “Bitirmem mucize değil. Asıl mucize başlamak için gösterdiğim cesaret.” Sözüyle yazıma giriş yapmış ve ilk maratonumu koştuğum, 2016 Kıtalararası İstanbul maratonu tecrübelerimi yazıya dökmüştüm.



Bu yazımın ardından yazdığım yazılar daha çok benim için vazgeçilmez olan dağlar ve dağ tırmanışları üzerine olmuştu. Ama şu an hayatımda en az dağlar kadar önemli olan, koşmak konusunda da uzunca bir süredir yazmayı düşünüyordum. Bu güne kısmetmiş.

Koşmak, şu an neredeyse benim için dağlar kadar vazgeçilmez kılan koşmayı sizlere sanırım en güzel, “Koşarak yardım edebileceğim bu kadar fazla insan varken, neden sadece kendim için koşayım ki!” diyerek kısaca özetleyebilirim. Yani hem kendi sağlığım hem de toplumun sağlığı için koşuyorum.


İnsanın kendi sağlığı için koşması sanırım çok kolay anlaşılabilir bir şey. Kendinizi daha iyi hissetmek, spor yapmak, sağlıklı olmak, fazla kilolarınızı vermek, fit olmak gibi koşmak için daha pek çok sebep sayabiliriz. Peki, toplumun sağlığı için koşmak? Sanırım koşmayı benim için bu kadar vazgeçilmez olan şeylerden bir tanesi hatta en önemlisi, benim toplumun sağlığı için koşmak olarak adlandırdığım, “ İyilik Peşinde Koşmak.”


Adım Adım gönüllüsü olarak, ülkemizin önemli STK’larının sosyal sorumluluk projeleri için koşarak hem farkındalık sağlayarak tanıtım desteği sağlıyorum. Hem de toplum yararına olan bu projeler için sosyal çevremden, gönüllü bağışçıların ilgili STK ‘nın banka hesap numaralarına kolaylıkla bağış yapmalarını sağlayarak maddi destek sağlamaya da çalışıyorum.


Koşmak? Bir'ken çok olmak, çok'ken arkadaş olmak ve sonuçta aynı tutkunun peşinde koşan bir yaşam şeklinin parçası olmak! İyilik peşinde koşmak. Diyerek hem Adım Adım ile birlikte yola çıktığım bu yardımseverlik koşuculuğu, yolculuğum hakkında hem de koşmaya nasıl başladım nasıl ve nerelerde koşuyorum konularında daha sonra uzun uzun yazmayı düşünüyorum.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.


Hakkı Şenkeser.

Yorumlar