5 Aralık Dünya Gönüllüler Günü


Merhaba arkadaşlar. Bugün, 5 Aralık Dünya Gönüllüler Günü. Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 1985 yılında, gönüllü çalışmaları ve faydalarını dünya çapında duyurmak ve gönüllü programlara katılımı arttırmak amacıyla 5 Aralık tarihini Dünya Gönüllüler Günü olarak ilan etmiştir. Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 123 ülkede 1985 yılından bu yana her yıl kutlanmakta ve gönüllülüğün tanıtılması, yaygınlaştırılması, desteklenmesi ve teşvik edilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.


Bloğumu takip eden arkadaşlarım hatırlayacaktır. Daha önce de gönüllülük üzerine yazılar yazmış ve gönüllülük nedir? Başlıklı yazılarım olmuştu.

Bu yazılarımdan birinde gönüllülüğün tanımını yapmış ve gönüllü faaliyetlerimden bahsetmiştim. Tekrar hatırlayacak olursak, önce tekrar gönüllülüğün tanımıyla başlayalım.

Gönüllülük Nedir?

Gönüllülük, tamamen özgür iradeniz ile toplumun genelinin iyiliği için yapılan ve karşılığında hiçbir maddi menfaatin asıl harekete geçirici faktör olmadığı her türlü faaliyettir. Biraz daha açmak gerekirse, gönüllülük dünyayı herkes için daha yaşanabilir bir hale getirmenin en kolay yoludur. Gönüllü olarak, imkânlarınız dâhilin de toplum yararına bir projeye maddi kaynak aktararak yani bağış yaparak katkı sağlayabileceğiniz gibi bunun yanında, fiziki güç, zaman, bilgi, yetenek gibi özelliklerinizden birini ya da bir kaçını toplum yararına sevk edebilirsiniz.

Evet, Ben de Gönüllüyüm.

Hem de çok uzunca bir süredir gönüllüyüm. Beni tanıyanlar toplum yararına pek çok gönüllü faaliyet de olduğumu bilirler. Çevre ve doğa gönüllüsüyüm. Kızılay gönüllüsüyüm. Okuyan, araştıran ve öğrenen bir gelecek için TEGV eğitim gönüllüsüyüm.

Finansal okuryazarlık ve paramı yönetebiliyorum eğitimleri Habitat gönüllüsüyüm.

Üstelik koşarak da gönüllüyüm. “Koşarak yardım edebileceğim bu kadar fazla insan varken, neden sadece kendim için koşayım ki !” Diyerek, benim gibi pek çok gönüllü arkadaşım ile birlikte, Adım Adım gönüllüleri ile birlikte sivil toplum kuruluşları yararına yardımseverlik koşuları yapıyoruz. Bu sayede hem sosyal çevremizde farkındalık sağlarken bir yandan da topladığımız bağışlar ile sadece şikâyet etmeyip değiştirmek için de katkıda bulunuyoruz.

Sivil Toplum Kuruluşlarında gönüllü eğitmenlik yapıyorum. Bloğumda ve sosyal medya hesaplarımda paylaştığım yazılarımda devamlı gönüllülük faaliyetlerinden bahseder ve toplumu bu konuda bilinçlendirme çalışmalarına ufacık da olsa katkı sağlamaya çalışırım. Dediğim gibi, Ben de gönüllüyüm…

Gönüllü olun ve gönüllü kalın sevgili dostlar.


Hakkı Şenkeser.

Yorumlar