Manpo-Meter / Adımsayar / Pedometre

Adımsayar ve pedometre'yi sanırım duymayanız yoktur. Peki ya Manpo-Meter’i duydunuz mu?



Ben ilk kez duydum. Bugün yazdığım, “Sağlığınız İçinGünde 10 Bin Adım” başlıklı yazım için araştırma yaparken karşıma çıktı. Günde 10 bin adım kavramının ilk kez ne zaman ortaya çıktığını araştırıyordum. Sanırım duymuşsunuzdur Japonlar yürümeyi seven bir millettir. İlk olarak Japonya’da 1960 yılında Manpo–Kei isimli bir firma Manpo-Meter isimli bir cihaz piyasaya sürmüş. Batılı dillere çevirisi 10 bin adım olan cihaz daha sonra adımsayar olarak da adlandırılmış.


Japonya’da ticari bir ürünün pazarlama sloganı olarak başlayıp tüm dünyayı saran ve günde on bin adım yürüyelim sloganının işe yaradığını gösteren bilimsel çalışmalar ise çok daha sonraları yapılmış. Anlayacağınız önce ismi gelmiş sonrasında faydası bilimsel olarak kanıtlanmış.

Peki, Adımsayar Nedir?

Adımsayar, vücudunuzun hareketleri doğrultusunda adımlarınızı sayan elektronik bir cihazdır. Üzerinizde taşıdığınız sürece cihaz günlük adım sayınızı kayıt altına almaktadır.

Günde 10 bin adım kavramının ilk olarak ne zaman ortaya çıktığını merak edenler için küçük bir bilgi.

Görüşmek üzere.


Hakkı Şenkeser.

Yorumlar