Blogger, Bloğunuza Resimli Hakkımda Eklentisi Ekleme (Resimli Anlatım)



Merhaba değerli  Benim Dikey Dünyam” takipçileri. Bildiğiniz ve takip ettiğiniz üzere yazılarımı sizler ile paylaştığım 2 bloğum var. Bunlardan ilki henüz daha emekleme aşamasında olan ve daha çok iş ve profesyonel yaşantım ile ilgili yazılar yazıp paylaşımlar yapacağım “Tekstil Kariyer” ve şu anda okumakta olduğunuz yazıya ev sahipliği yapan “Benim Dikey Dünyam” 
Resim 1 Resimli "Hakkımda" Eklentisi


Tekstil Kariyer, ne kadar sınırlı bir kesime hitap etse de “Benim Dikey Dünyam” tam tersi içerik olarak çok daha zengin farklı ilgi alanlarına hitap edebilen bir blog. İşte bu ilgi alanlarından biride “Blogger” Bugüne kadar bu siteye de alt yapı desteği sağlayan Blogger hakkında pek çok yazı yazmaya ve ilk defa kullanacak arkadaşlara rehberlik yapmaya çalıştım. Tabiî ki bu sistemi çok iyi bildiğim ve uzmanı olduğum gibi bir iddiam yok. Aktarmaya çalıştığım bu bilgiler tamamen yaşanmış, deneyimlenmiş ve araştırma sonrası çözüme ulaşmış tecrübelerin bir bütünüdür.

Bu şekilde bir giriş yaptıktan sonra tekrar bugünkü yazımın konusuna döneyim.

Bloglar için olmaz ise olmaz eklentilerden birisi de “Hakkımda” eklentisidir. Bu eklentinin olmadığı bir blog için sahipsiz tanımı yapmak sanırım yanlış olmaz. Onun için ilk defa blog yazacak arkadaşlara naçizane tavsiyem mutlaka bloglarında kendilerini anlatan bir “Hakkımda” eklentisi muhakkak olsun. Bu sayede yazınızı okuyan hatta belki de takip etmek isteyecek misafiriniz sizi çok daha yakından tanıyacaktır.

Blogger alt yapısını kullanarak bloğunuza resimli hakkımda kısmı yüklemek için öncelikle bloğunuza giriş yapınız.

Sonra, kontrol panelinde sol kısımda ki “Yerleşim” sekmesine tıklayınız.
Resim 2
Burada karşınıza bloğunuzda yer alan “gadget” lerin yer aldığı bir yerleşim tablosu karşınıza çıkacak. Yeri gelmişken gadget in anlamı marifetli küçük araç anlamına geliyor. Adından da anlaşılacağı üzere bu faydalı araçlar sayesinde bloğunuza pek çok yararlı eklenti ekleyebilmeniz mümkün.

Karşınıza çıkan bu yerleşim panosu üzerinde “Hakkımda” eklentisini nerede oluşturmak istiyorsanız ilgili kutucuk içerisinde yer alan “Gadget Ekle” seçeneğini tıklayınız.
Resim 3
Karşınıza içeriğinde pek çok gadget olan bir pencere açılacak.

Bu pencereyi aşağıya kaydırarak “Resim” adlı gadgeti seçiniz.
Resim 4
Açılan pencerede “Başlık” kısmına “Hakkımda” yazınız. “Bağla” kısmına ise eklediğiniz hakkımda kısmına ait resme tıklandığında nereye yönlendirme yapmak istediğinize bağlı olarak bir link kopyalayabilirsiniz. Örneğin benim bloğumda resme tıklandığında okuyucu için direkt olarak Hakkımda kısmına yönlendirme yapıyor.

Son olarak “Göz at” seçeneğine tıklayarak alternatif seçeneklerden resim yükleyerek “Kaydet” diyerek işlemimizi tamamlıyoruz.
Resim 5
Hayırlı olsun. Artık sizinde bloğunuzda artık resimli bir “Hakkımda” kısmınız var.

Yazımın başında da sizler ile paylaştığım üzere “Blogger” konusunda sitemde “Etiketler” kısmında “Blogger” konusunu seçtiğinizde konu ile ilgili yazılara kolaylıkla ulaşabileceksiniz. Yok, eğer, ben aradığımı bulamadım diyorsanız. Bana yazmanı yeterli. Konu hakkında en kısa sürede dönüş yapamaya gayret edeceğim.

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.

Selamlar, sevgiler.


Yorumlar