Benim Dikey Dünyam da 5S Çalışması


Merhaba değerli Benim Dikey Dünyam okurları. Takip eden arkadaşlarımız bilirler düzenli olarak kendime ait 2 kişisel bloğum da yazmaya ve sizlerle paylaşmaya devam ediyorum.

Bunlardan biri şu anda okumakta olduğunuz Benim DikeyDünyam ve diğeri de daha çok mesleki kariyerim üzerine, tekstil sektörüne yönelik yazılar yazıp sizler ile paylaştığım Tekstil Kariyer “Kariyer ve İşBloğu”

Aynı anda iki bloğu yönetmek, içerik üretmek ve paylaşmak gerçekten kolay değil. Yazmayı, araştırmayı ve paylaşmayı seviyor olmanız lazım. Ben bu saydıklarımın her üçünü de sevdiğim için yorgunluğuna rağmen keyifle yazmaya, araştırmaya ve paylaşmaya devam ediyorum ve edeceğim.





Bu sadece bana geri planda, bloglarımın bakımı, derlenmesi, toparlanması ve güncellenmesi konularında bazen yapmam gereken Blogger veri tabanında ki işlerimi ötelememe ve geriye atmama sebebiyet veriyor.

Tekstil Kariyer başlıklı bloğumda bu yönde bir sıkıntım yok. Çünkü sadece hedefe yönelik bir blog olduğu için sadece Tekstil ve Kariyer üzerine yazıyorum.

Benim Dikey Dünyam ise gerçekten hem hitap ettiği alan hem de içerik ve başlık olarak çok yüklü bir blog olduğu üzerinde bir çalışma yapılmasını gerektiriyordu.

Dün akşam ilk adımı attım ve bloğumda 5S çalışmasına başladım.

Takip eden okurlarım konuya yabancı değil. Zaten geçtiğimiz haftadan beri yazılarımda Yalın, Yalın Üretim, Yalın ÜretimAraçları, 5S ve Kaizen konuları hakkında yazılar yazmakta bilgi ve tecrübelerimi paylaşmaya çalışmaktayım.

5S’i sadece işletmelerinizde değil günlük hayatınızın her yerinde uygulayabilirsiniz. Hadi kısaca bir hatırlayalım 5S nedir?


5S, yukarıda da ipuçlarını verdiğimiz gibi işletmelerde, günlük hayatımızda  tertip, düzen, temizlik ve disiplini sağlamak için uygulanan, ilk olarak Japonya’da kullanılmaya başlanmış olan basit, etkili ve kolay uygulanabilen bir yöntemdir. Adını Japonca 5 kelimenin ilk harflerinden almıştır.Daha detaylı bilgi için konu hakkında yazdığım yazıyı okumak için LÜTFEN LİNKETIKLAYINIZ.

SEIRI (Ayıklama)

SEITON (Düzenleme)

SEISO (Temizlik)

SEIKETSU (Standartlaşma)

SHITSUKE (Sürdürme ve geliştirme)

5S’i hayatımızın her alanında uygulayabileceğimizi hatırladıktan sonra neden Benim Dikey Dünyam başlıklı bloğumun 5S’e ihtiyacı olduğundan da kısaca bahsedeyim.

Yukarıda da bahsettiğim gibi Benim Dikey Dünyam başlıklı kişisel bloğumda pek çok farklı başlıkta yazı yazmaktayım. Her ne kadar blog yazarlığı konusunda tecrübeli arkadaşlar “tek bir konu hakkında yazın” deseler de ben eğer yönetebiliyor ve içerik üretmekte sıkıntı yaşamıyorsanız farklı başlıklarda da yazabileceğinizi düşünüyorum.

Yeter ki doğru yönetin!

Dediğim gibi dün akşam Benim Dikey Dünyam başlıklı kişisel bloğumun yönetim panelini açtım. Bir yandan da içeriklerimi yönettiğim bilgisayarımda ki Excel tablomu da önüme aldım. Bu Excel tablosunda tüm içeriklerimi başlık, etiket ve kategori olarak ayırıyor ve yazdığım ya da yazmayı düşündüğüm yazılar ile ilgili notlar alıyorum. Kurumsal firmalarda uzun yıllar çalışmış biri olarak ister istemez sistemli ve planlı çalışmak hayatınızın her noktasında oluyor.

Öncelikle ilk değişiklikleri bu Excel tablosu üzerinde yaptım. Akabinde tekrar bloğumun yönetim paneline dönerek aynı çalışmayı içeriklerim üzerinde de uygulayacağım. SEO çalışmalarımı gözden geçireceğim.

Devamında da bloğun tasarımı vs. gözden geçecek.

Artık BenimDikey Dünyam başlıklı kişisel bloğum da 6 farklı başlıkta ama birbirleriyle bağlantılı konularda yazacağım ve bu başlıklara okurların kolay ulaşabilmesi açısından da bir çalışma yapacağım. Her başlığın altında konunun içeriğine bağlı olarak birden fazla etiket olacak. Burada arama motorlarında daha yukarılarda olabilmeyi dolayısıyla daha çok okura ulaşabilmeyi hedefleyeceğim.

Yani adım adım tekrarlayacak olursak;

İlk olarak 5S’in ilk adımını uyguladım.

Ayıkladım: Bloğumun içeriğinde gereksiz ya da tekrarlayan ne kadar başlık varsa tespit ettim.

Düzenledim: Yazılarımı başlık başlık tekrar gruplandırdım.

Temizledim: Gereksiz ve fazla olduğunu düşündüğüm başlık, icon, içerik, gadget vs. ne varsa temizledim.

Standartlaştırdım: Yaptığım yeni plan doğrultusunda bundan sonra üreteceğim içerikleri yeni düzen içerisinde yazıp paylaşmak için bir şablon oluşturdum.

Sürdürmek ve Geliştirmek İçin Tablo Oluşturdum: Bu tablo üzerinden içerikleri yönetip doğru başlık ve etiketleri kullanarak daha etkili SEO yapabilmek ve daha çok okura ulaşabilmek arama motorlarında daha üst sıralarda olabilmek amacıyla plana sadık kalacağım.

Şimdi oradan; Peki, blog da 5S çalışması sonrası yazacağın 6 başlık ne olacak? Diye sorduğunuzu duyar gibiyim.

Hemen paylaşıyorum.

Dağcılık: Hayat felsefem. Üzerine çok yazdım yazmaya devam edeceğim.

Blogger: Bildiğiniz üzere yazılarımı blogger alt yapısını kullanarak yazıyorum. Dolayısıyla bu konuda hem yeni blog açmak hem de yazmak isteyenlere rehber olmsı açısından bu başlık altında içerik üretmeye devam edeceğim.

Kariyer: Geride 23 seneye ulaşmış bir iş yaşamım ve tecrübem var. Bu tecrübelerim üzerinden içerik üretmeye devam edeceğim.

Sağlıklı Yaşam ve Spor: Vazgeçilmezim. Spor hayatımın her anında oldu olmaya devam edecek. Sağlıklı yaşam ile birlikte yazmayı istediğim o kadar çok şey var ki.

Sosyal Sorumluluk: Ben aynı zaman da bir GÖNÜLLÜYÜM. Gerek bireysel gerekse kurumsal pek çok sosyal sorumluluk projesi içerisinde yer aldım. Yönettim. Bu konuda geleceğe dönük bir kitap projem de var. Yani yazmaya devam.

Gündem: Gündeme dair yazmazsak olmaz değil mi?

Evet, arkadaşlar zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Konu hakkında geri dönüşlerinizi varsa yorumlarınızı, şunu şöyle yapsan daha iyi olur dediğiniz varsa lütfen yazın, sorun, paylaşın.

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.





Yorumlar

Yorum Gönder