Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz…

İyi geceler değerli Benim Dikey Dünyam takipçileri. Neredeyse akşam saat 20.00'den beri bilgisayarımın başında yazı yazıyorum. Bu akşam yazdığım yazılar daha çok mesleki ve teknik paylaşımlar yaptığım Tekstil Kariyer "Kariyer ve İş Bloğu" başlıklı bloğum için yazdığım teknik yazılardı. Dolayısıyla yazılarımı LinkedIn profilimde de paylaşıyorum.



Bu paylaşımlarımın sonrasında sitede gezinirken yazıma ismini de veren güzel bir paylaşım ile karşılaştım. Bir şaman öğretisi başlığı altında paylaşılan ve ilk defa duyduğum ve bir o kadar da hoşuma giden bu öğretiyi sizler ile de paylaşmak istiyorum.





Bir Şaman öğretisi şöyle der:

Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz…
Nehirler kendi suyunu içemez.
Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez.
Güneş kendisi için ısıtmaz.
Ay kendisi için parlamaz.
Çiçekler kendileri için kokmaz.
Toprak kendisi için doğurmaz.
Rüzgar kendisi için esmez.
Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz.
Doğanın anayasasında ilk madde şudur:
Her şey birbiri için yaşar!
Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur…


Eski çağlarda yürürlükte olan bir anlayıştı bu.
Bütünlüğü anlatırdı, özü iki cümleydi:


“Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum.”


“Ben, ben olduğum için sen, sensin.”





Umarım sizinde hoşunuza gitmiştir. Yazıyı ve kaynağı web de biraz araştırdım. Ama anonim bir paylaşım olduğu için pek çok platformda da paylaşıldığını görmekle beraber kaynağı ile ilgili detaylı bir bilgiye ulaşamadım. Beni bilirsiniz araştırmayı ve sonra daha detaylı paylaşım yapmayı her zaman çok daha fazla sevmişimdir.




Nihayetinde doğayı, tüm canlıları ve içerisinde bulunduğumuz ekosistemi ve bu sistem içerisinde varolan tüm canlıların birbirleriyle olan ilişkilerini anlatan müthiş bir metin.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere iyi geceler...

Hakkı Şenkeser.


Yorumlar