Alan Adı Nedir?


Merhaba değerli Hakkı Şenkeser “Benim Dikey Dünyam” kişisel bloğu okurları. Bildiğiniz ve takip ettiğiniz üzere bloğumu yazarken Blogger altyapısını kullanıyorum. 

Bildiğiniz üzere Blogger İnternette kullanıcılarına ücretsiz blog açmaya imkan sağlayan Google veri tabanlı bir İnternet sitesidir. Bu sebeple benim gibi birçok kullanıcı tarafından da tercih edilmektedir.


Ben de bir yandan bloğumda farklı başlıklarda yazılar yazarak sizler ile paylaşırken bir yandan da Blogger alt yapısına yönelik edindiğim tecrübelerimi de buradan sizlere aktarmaya çalışıyorum. Eğer bloğumun ana sayfasında ki Blogger başlığına giderseniz bu zamana kadar konu ile ilgili yazmış olduğum diğer yazılarıma da ulaşabilirsiniz.


Bugünkü yazımda size, alan adı nedir (domain) ve niçin kullanılır? Alan adını nasıl alırız? Sorularınıza cevap olacak bir yazı yazacağım.

Alan Adı Nedir?

Alan adı, yani domain bir Web sitesinin İnternet'teki adı ve adresidir. Bu adres olmadan bir İnternet kullanıcısı Web sitesine sadece IP adresiyle ulaşabilir. Örneğin şu anda gezmekte olduğunuz ve yazılarımı okuduğunuz sitenin alan adı https://hakkisenkeser.blogspot.com/ dur.

Alan adı yani domain internette yer almanız için sahip olmanız gereken kimliktir. Alan adınızın kolay ve uygun olması, ulaşabilirlik açısından da çok önemlidir.

Peki, Alan Adını Nasıl Alacağız?

Öncelikle kendinizi, işinizi ya da profesyonel kimliğinizi ifade edecek bir isim bulmalısınız. Sonra da bu ismin başka kullanıcılar tarafından kullanılıp kullanılmadığını yani sizden önce başka birisinin o isimle bir alan adı alıp almadığını kontrol etmelisiniz.

Bunu yapmanızı sağlayacak web de pek çok alternatifiniz olduğunu, arama motoruna “Alan adı almak istiyorum.” Diye yazıp araştırdığınızda göreceksiniz. Benim size tavsiyem konu ile ilgili farklı görüş ve yorumları da okuduktan sonra bir tercih yapmanız olacaktır.

Bu hizmeti sağlayan kuruluşlar aynı zamanda size kullanmayı istediğiniz alan adının uygunluk durumunu da denetleyerek belirlediğiniz ismi alan adı olarak kullanıp kullanamayacağınızı da söyleyeceklerdir.

Umarım siz de kendinize uygun bir alan adı belirleyip İnternet dünyası üzerinde ki yerinizi alırsınız. Konu ile ilgili bir sorunuz olursa lütfen bana yazın.

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.


Yorumlar