Hakkımda "Biraz da Benden"

Merhaba Sevgili Arkadaşlarım,

Eskişehirliyim. İlk, orta ve lise öğrenimimi Amasya ve Bursa'da tamamladım. Lise de olduğu gibi Üniversite de yine Kimya devamında İşletme okudum. Toplum ve İnsan psikolojisine olan merakım sebebiyle halen Anadolu Üniversitesinde Sosyoloji, Atatürk Üniversitesinde İş Sağlığı ve Güvenliği bölümünde okuyor ve psikoloji alanında yüksek lisans yapmayı hedefliyorum.





Tekstil sektörüne yönelik, 25 yılı aşkın süredir devam eden, tekstil hammaddelerinin hazırlama, ön terbiye, boyama, bitim prosesleri, üretim planlama, kalite kontrol, işletme yönetimi ile çalışanların sevk idaresi, performanslarının değerlendirilip ölçülmesi, Yalın ve Yalın üretim araçlarının kullanılarak proseslerin iyileştirilmesi ve tekstil sektörüne yönelik satış, pazarlama ve danışmanlık başlıklarında yöneticilik kariyerim var.




Son olarak 2000 – 2017 yılları arasında, Endüstriyel İplik Üreticisi Coats Türkiye İplik A.Ş Fabrikasının boyahane dairesinde Prodüction Supervisor pozisyonunda, Daire Yöneticisi olarak çalıştım.





Tekstil hammaddelerinin, sentetik ve doğal tüm liflerin, hazırlanması, ön terbiyesi, boyanması, kalite kontrolü, bitim işlemlerinden satış ve pazarlama süreçlerinden, müşteriye ulaşana kadar ki tüm süreçlerde, mesleki bilgi ve tecrübem uzmanlık seviyesinde.




Hammadde yönetimi, üretim planlama, tekstil boyar madde ve yardımcı kimyasalları, boyama metotları, makine parkı, proses yönetimi, renk analizi konularındaki teknik bilgim, Yalın üretim araçları ile sürekli iyileştirme (5S, Kaizen, TPM, 6 Sigma) hedef takibi, raporlama, sunum, proje yönetimi, çalışan performans yönetimi ve değerlendirmesi, eğitim koçluğu, kalite yönetim sistemleri dokümantasyonu ve çalışma talimatlarının hazırlanması, işçi sağlığı ve iş güvenliği başlıklarında ki mesleki bilgi ve tecrübem de yine uzmanlık seviyesinde.




Halen, TÜRKAK’ tan TS-EN ISO IEC 17024 standartlarına göre akredite, Mesleki Yeterlilik Kurumu’nca Sınav ve Belgelendirme yapmak üzere yetkilendirilmiş Personel Belgelendirme Kuruluşu olan Lonca Belgelendirme A.Ş firmasında, Tekstil Sektör Danışmanı ve Satış Pazarlama Yöneticisi olarak görev almaktayım.




Tekstil sektörüne yönelik olarak, çalışanlarının Mesleki Yeterlilik belgesi zorunluluğu olduğu;

- Ön İplik Operatörü
- İplik Eğirme Operatörü
- Ön Terbiye Operatörü
- Boyama Operatörü
- Bitim İşlemleri Operatörü
- İplik Bitim İşleri Operatörü

Mesleklerinde, çalıştığım firmaya ve Özel Sektör Kurum ve Kuruluşlarına teknik danışmanlık yapmaktayım. Firmaların, imalat ve makine parkına yönelik olarak çalışanlarının Mesleki Yeterlilik sınıflandırılmasının yapılması, teorik ve performans sınav süreçleri ile karar verme ve belgelendirme süreçlerinin yönetilmesi başlıklarında teknik danışmanlık yapmaktayım. 



İlave olarak;

Sektöre yönelik mesleki teknik eğitimlerin organize edilmesi, kurumların ihtiyaçlarına yönelik eğitim ihtiyaçlarının karşılanması ve planlanması, Yalın üretim teknikleri ile süreç analizi ve yönetimi, başlıklarında danışmanlık çalışmalarına devam ederken,

Satış ve Pazarlama faaliyetlerine yönelik olarak, kurumun satış ve Pazarlama tahminlerini ve bu tahminlere yönelik hedeflerini mümkün hale getirmek için istatistikleri analiz etmek. Şirketin satış ve pazarlama politikasını belirlemek. Müşteri portföyünün oluşturulması için çalışmak, Satış ve Pazarlama departmanını sevk ve idare etmek, Markanın mevcut pazar konumunun güçlendirilmesi ya da yeni pazarlara giriş yapmasını sağlamak, Reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarını kontrol etmek, Google AdWords / Dijital Reklam ve Pazarlama süreçlerinin yönetilmesi, Piyasa dinamiklerini incelemek ve gerekli aksiyonları almak, konularında çalıştığım firmanın Satış ve Pazarlama faaliyetlerini yönetiyorum.




Çalıştığım kurumlarda, yalın üretim araçları ve 6 sigma gibi, sürekli iyileştirme metotlarını kullanarak, verimlilik ve maliyet girdilerinde iyileştirme sağlayacak projelerde yer aldım.
Verimlilik artışı, imalat kaynaklı hataların azaltılması, proses, çalışan ve makine verimliliklerinin arttırılması, performans değerlendirme, işçi sağlığı ve iş güvenliği, eğitim, koçluk, İSO kalite yönetim sistemleri, İSO KYS dokümantasyonu ve iç tetkik, çalışan bağlılığı, takım çalışması ve kurumsal sosyal sorumluluk başlıklı insan kaynakları projelerinde liderlik üstlendim. MS Office programlarının etkin kullanımı, analiz etme, süreç ve proje yönetimi, raporlama becerileri diğer yetkinliklerim arasında.




Konu ile ilgili olarak;

• ISO 9001- 2008 Kalite Yönetim Sistemleri Eğitimi,
• ISO 19011 Kalite Sistem Denetçisi, İç Tetkikçi Eğitimi,
• ISO 9001- 2008 Kalite Yönetim Sistemleri Dokümantasyon Hazırlama Eğitimi,
• ISO 16949 Otomotiv Kalite Yönetimi Kapsamında APQP-Versiyon 2 & Hata Türü ve Etkileri Analizi ( Proses FMEA ) Versiyon 4 Eğitimi,
• TS-EN-ISO 14000 ve 14001 Çevre Yönetim Sistemleri Eğitimi,
• SA 8000, IQNet SR 10 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi Eğitimi,
• İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi OHSAS 18001 kapsamında İş Güvenliği Analizi / JSA ( Job Safety Analysis) dokümanlarının hazırlanması ve eğitimlerinin verilmesi.
• MSDS, Malzeme Güvenlik Bilgi Formlarının (Material Safety Data Sheet) hazırlanması ve eğitimlerinin verilmesi
• İSO 26000 Kapsamında IQ Net SR10 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi ve İnsan Kaynakları Yönetimi
• 6 Sigma ve Yalın, Yalın Üretim araçları (5S, Kaizen vs.)
• Eğiticinin Eğitimi ve Eğitim Psikolojisi
• Problemlerin tespiti ve sürekli iyileştirmeye yönelik, yalın üretim araçları (Kaizen, 5S, TPM, Değer Akış Haritalama) ve 6 Sigma eğitimleri alıp bu eğitimlerimi de sertifikalandırdım.
Coats Türkiye üst yönetimin isteği ve desteği ile çalıştığım kurumun, IK projelerine destek verdim ve bu projelerde liderlik üstlendim. 
Çalıştığım kuruma bu başlıklarda;




• Kurum içi motivasyonun ve çalışan bağlılığının arttırılması için kurum içi sosyal kulüplerin kurulması ve yönetimi.






• Pozitif takım çalışmasına yönelik projelerin yönetilmesi.
• KSS projesi kapsamında, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), AKUT, Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) ile çalışanlarımızı bir araya getirerek kurum olarak sosyal sorumluluk projeleri içerisinde yer aldık.
Aktif olarak Sosyal Sorumluluk Projelerinde yer almaya devam ediyorum. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfın da (TEGV) çocuklara eğitmenlik yapıyorum.






Koçluk Deneyimlerim.

Zirve Sandığınız Kadar Uzak Değil!

Özellikle, 25. yılına girdiğim mesleki kariyerimin, en başından bu güne değin süregelen, imalat, ekip ve performans yönetimi konusunda ki tecrübelerimin, danışmanlık ve koçluk becerilerimin gelişmesine fazlasıyla katkı sağladığını düşünüyorum.


İş yaşamında, bir imalatın dolayısıyla, üretim hedeflerinin konuşulduğu ve koşturulduğu bir ortamda, ortak hedefe ve amaca yönelik çalışmanız ve birlikte çalıştığınız arkadaşlarınızla takım olmanız gerekir.

Takımın lideri sizseniz bu süreçte takımın tüm parçalarını yakından izlemeniz gerektiğinde doğru müdahaleler ile onlara destek olmanız yani koç olanız gerekir.





Bunun adı, kimi zaman performanslar düştüğünde performans ve motivasyon koçluğu. Kimi zaman çalışma ortamında beklentiler değiştiğinde kariyer koçluğu. Kimi zaman kurumsal ölçekte, yalın üretim modellerini de uygulayabileceğiniz kurumsal koçluk. Kimi zaman da takım üyesinin, iş yaşamının dışında ki problemlerinden kaynaklanan sıkıntılarının, takımı ve hedeflerini olumsuz etkilediğini fark ettiğiniz de yaşam koçluğudur.






Kişisel gelişimime önem veriyorum. Kurum içi ve dışı aldığım eğitimler ile 80’ in üzerinde sertifikalandırılmış belge sahibiyim.

Yıllardır süre gelen mesleki ve teknik yazarlığın yanına blog yazarlığını da ekledim. Farklı başlıklar da pek çok içerik yazıyor ve yazılarımı kişisel bloglarımda ve sosyal medya araçlarında paylaşıyorum.

Blog adreslerim;


Evli ve 2 kız çocuğu babasıyım. 



Sigara ve alkol kullanmıyorum, “Sağlam kafa sağlam vücut da bulunur.” Diyerek, spor ile iç içe olan yaşantım aktif olarak yaptığım dağcılık ve maraton koşuculuğu ile devam ediyor.





Aldığım Eğitimler ve Sertifikalarım.

EĞİTİM ADI
EĞİTİM KONUSU

TOBB İşletme Yöneticiliği Mini MBA Programı
Yönetim
MYK Mesleki Yeterlilik Kurumu Değerlendirici ve Karar Verici Semineri
Yönetim
Proje Yönetimi
Yönetim
Yöneticilik Eğitimi
Yönetim
Management
Yönetim
İnsan Kaynakları Uzmanlığı
Yönetim
Liderlik Eğitimi
Yönetim
Zaman Yönetimi
Yönetim
Kriz Yönetimi Uzmanlığı
Yönetim
VOC TESTER Personel Belgelendirme Eğitimi
Yönetim
Takım Çalışması Eğitimi
Yönetim
Koçluk Eğitimi
Yönetim
Profesyonel Koçluk Eğitimi
Yönetim
NLP
Yönetim
Koçluk Diploma Programı
Yönetim
Mentorluk Eğitimi
Yönetim
Stratejik Yönetim Eğitimi
Yönetim
Coats Yönetim Becerisi Gelişimi Programı
Yönetim
Coats Liderlik Yetkinlikleri Eğitimi
Yönetim
Coats Genel Performans Değerlendirme
Yönetim
İnsan Kaynakları Yönetimi
Yönetim
Liderlik ve İşletme Yöneticiliği
Yönetim
IQNet SR 10 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi Eğitimi
Yönetim
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Eğitimi
Yönetim
Finansal Okur Yazarlık ve Paramı Yönetiyorum Eğitmenlik Eğitimİ
Yönetim
Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi
Yönetim
Etkili İletişim Stratejileri ve Beden Dili
Yönetim
Eğiticinin Eğitimi
Yönetim
Halkla İlişkiler Uzmanı Sertifika Programı
Yönetim
Temel Psikoloji Uluslar arası Profesyonel Kurumlar Konsorsiyum Akreditasyonu
Yönetim
Drama
Yönetim
Diksiyon Kursu
Yönetim
Eğitim Psikolojisi Sertifikası
Yönetim
Temel Psikoloji Eğitimi
Yönetim
Kişilik Psikolojisi Eğitimi
Yönetim
Diksiyon ve Beden Dili
Yönetim
İletişim Becerileri
Yönetim
Topluluk Önünde Konuşma ve Hitabet Sanatı
Yönetim
Temel Kuantum Düşünme Teknikleri Sertifikası
Yönetim
Nefes Terapisi Eğitim Programı
Yönetim
Profesyonel Yönetim Becerileri
Yönetim
Performans Geliştirme ve Değerlendirme Semineri
Yönetim
İngilizce A1
Yönetim
Yöneticilik Becerileri Geliştirme Eğitimi
Yönetim
İngilizce A1
Yönetim
İlk Kademe Yönetim Geliştirme
Yönetim

MYK Mesleki Yeterlilik Kurumu Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
ISO 17024 Personel Belgelendirme Akreditasyon Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
ISO 9001 - 2015 Kalite Yönetim Sistemi Güncelleme Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
ISO 19011 Kalite Sistem Denetçisi, İç Tetkikçi Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
ISO 9001 - 2008 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyon Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
ISO 9001 - 2008 Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
KAİZEN Sürekli İyileştirme Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
5S Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
İnovatif Problem Çözme Teknikleri - Triz Semineri
Kalite Yönetim Sistemleri
APQP İleri Ürün Kalite Planlaması
Kalite Yönetim Sistemleri
Yalın Üretim ve Araçları Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
APQP-Versiyon 2 & Hata Türü ve Etkileri Analizi ( Proses FMEA ) Versiyon 4
Kalite Yönetim Sistemleri
Çevre ve Atık Yönetimi Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
Bilgisayar İşletmenliği - Operatör
Kalite Yönetim Sistemleri
Altı Sigma Sarı Kuşak ( Takım Üyesi ) Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
Temel Excel Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
TS-EN-ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemleri Eğitimi
Kalite Yönetim Sistemleri
ISO 14001 Çevre Yönetim Standardı
Kalite Yönetim Sistemleri

Dış Ticaret Uzmanlık Eğitimi
Satış Pazarlama Yönetimi
Satış ve Pazarlama Yönetimi Eğitimi
Satış Pazarlama Yönetimi
Müzakere Teknikleri Eğitimi
Satış Pazarlama Yönetimi
Satış Yönetimi Eğitimi
Satış Pazarlama Yönetimi
Stratejik Pazarlama Uzmanlığı Eğitimi
Satış Pazarlama Yönetimi

Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi
İSG
İlk Yardım Eğitimi
İSG
Yangınlara Karşı Önlem ve Müdahale Teknikleri
İSG
Tehlikeli Kimyasallarla Güvenli Çalışma Eğitimi
İSG
İlk Yardım Sertifikası
İSG
Hafif Arama Kurtarma Eğitimi
İSG
Risk Değerlendirme Eğitimi
İSG
İlk Yardımcı Sertifikası
İSG
Tekstil Boyama Operatörlüğü
İSG
Genel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi
İSG
Genel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi
İSG
Tehlikeli Kimyasallar Eğitimi
İSG
İş Güvenliği Eğitimi
İSG


Saygılarımla.





İletişim : 0 535 691 62 79

E Mail : hakki.senkeser@yalindanismanlik.com
E Mail : hakki.senkeser@hotmail.com

Web : https://www.zirveyalindanismanlik.com/



Yorumlar