Lider Haber V9 Virüsü Nasıl Kaldırılır? Çözümü Burada (Resimli Anlatım)


Merhaba değerli Hakkı Şenkeser “Benim Dikey Dünyam”okurları. Birçok arkadaşımız gibi ben de bilgisayarımda Google tarafından geliştirilen ücretsiz bir web tarayıcısı olan Google Chrome uygulamasını kullanıyorum.

Birkaç gündür Google Chrome uygulamasının masaüstünde ki kısa yoluna tıkladığımda karşıma Lider Haber uygulaması gelmeye başladı. Baktığınızda bir haber sitesi olan Lider Haber uygulamasının bu şekilde her Google Chrome uygulamasına girdiğinizde karşınıza gelmesi rahatsız edici. Dolayısıyla ben de ortalama her kullanıcının yaptığı gibi ilk olarak tarayıcının ayarlar menüsünden sırasıyla;




Tarayıcı geçmişini temizledim

Gizlilik ve güvenlik ayarlarını gözden geçirdim.

Arama motoru varsayılan tarayıcı ayarlarını gözden geçirdim.

Fakat özellikle bu tip Lider Haber gibi istenmeyen uygulamalar, genelde bilgisayarınıza yüklediğiniz bir uygulama ile gelen ve bazen gözden kaçan bir izinle kendisini kuran ve arama motoru ayarlarınızı değiştirerek sizi ilgili uygulamaya yönlendiren araçlar olmasına rağmen Lider Haber uygulamasında ki problemi anlamam çok uzun sürmedi. Çünkü tarayıcı ayarlarında varsayılan arama motoru Google Chrome gözükmeye devam ediyor.

Bilgisayarımı tarattığımda anti virüs programı da her hangi bir zararlı yazılım tespit etmedi. Ben de daha fazla uğraşmamak için Google Chrome uygulamasını tüm tarayıcı verilerini de silerek bilgisayarımdan kaldırdım. Fakat birkaç gün sonra aynı Lider Haber uygulamasını Google Chrome uygulaması tekrar açmaya başladı.

Ben de artık bu sorunu kökten çözmenin zamanı geldi diyerek başladım araştırmaya.
Öncelikle Lider Haber uygulaması bir virüs değil. Dediğim gibi bir haber sitesi. Ama Lider Haber uygulamasını tarayıcınızda kontrolünüz dışında açan bir virüs gerçekten var. Adı da V9 virüsü.

Bu virüs hakkında bir sonraki yazımda sizler ile “V9 Virüsü Nedir? Bilgisayarınızdan Nasıl Kaldıracaksınız?” daha detaylı bir bilgi paylaşımı yapacağım.

Ama şimdilik sorunun çözümünü sizler ile resimli olarak paylaşayım.

1.    İlk olarak bilgisayarınızın masa üstünde bulunan Google Chrome kısa yoluna sağ tıklayın.


1.    Özellikleri seçin.



2.    Açılan sayfada, “Kısa Yol” sekmesi içerisinde,  “Hedef” kutucuğu içerisindeki kısa yol adresine DİKKAT edeceğiz.


1.    Hedef kutucuğu içerisinde Google Chrome kısa yolunu altta ki resimde ki yönergeleri takip ederek değiştiriniz.






DİKKAT! Resimde gösterildiği üzere \chrome.exe” den sonraki kısım SİLİNECEK.


1.    Uygula diyerek bilgisayarınızı YENİDEN BAŞLATIN…. Artık arama motoruna tıkladığınızda Lider Haber sitesinin açılmadığını göreceksiniz.

Evet arkadaşlar umarım sorununuzun çözümüne katkı sağlayabilmişimdir. Sonuçları yorum kısmından bildirirseniz sevinirim.


Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.



































Yorumlar

Yorum Gönder