Blogger Nedir?

Merhaba arkadaşlar kişisel bloğumda sizler ile bir yandan paylaşımlar yaparken bir yandan da kullandığım Blogger altyapısını da sizlere tanıtmak istiyorum. Buna neden ihtiyaç duyduğumu soracak olursanız? Çevremde ki arkadaşlarımın, Blog nedir?  Blogger nedir? Nasıl blog açabilirim? Başlıklı soruları oldu diyebilirim.

Hakkı Şenkeser, Blogger deneyimlerim.



Bana gelerek ya da arayarak  “Bende kendi bloğum da yazmak istiyorum. Ama nereden başlayacağımı bilemiyorum.” Diyen arkadaşlarım için de fırsat buldukça Bloğumun ana sayfasında ki “Blogger” başlığı altında sizler ile

Blog nedir?
Blog yazarken hangi alternatif servisleri kullanabiliriz?
Blogger nedir?
Blogger de blog nasıl açılır?
Hangi tür blog yazmalıyım?
Blogger Yazıya Link Vermek
Blogger sosyal medya takip butonları ekleme
Blogger Google Site, Mülk Doğrulama

Blogger tema ve eklenti ayarları ve blog ve blogger hakkında ki kafanızda ki tüm sorulara cevap olacak bir yazı dizisini yazmaya çalışacağım.




Bu sayede hem blog yazma konusunda edindiğim tecrübelerimi sizler ile paylaşacağım hem de henüz kendi adıma eksik kaldığım noktalarda araştırma yapıp, tecrübe edip deneyimlerimi de sizler ile paylaşma imkânı bulacağım.

Aslında uzunca bir süredir hem bu bu konu hakkında hem de kullandığım diğer sosyal medya araçları ile ilgili bir yazı yazmak istiyordum. Blogger ile açılışı yapmak bugüne kısmetmiş.

Yaklaşık 9 aydır, Blogger sistemini kullanarak açtığım kişisel bloğumda elimden geldiğince hem yazı yazarak içerik üretmeye çalışırken hem de daha iyi ve kaliteli blog yazıları yazabilmek ve bu konuda ki devamlılığımı bu sayede daha çok okuyup, araştırma yaparak daha kaliteli yazılar yazabilmek için elimden geldiğince çalışıyorum.

Takip etmek ve yazılarımı okumak isterseniz blog adresim;

https://hakkisenkeser.blogspot.com.tr/

Yazı yazabilmek, özellikle insanların dikkatini çekecek onlarda merak uyandıracak etkili yazılar yazabilmek gerçekten çok zor. Kimi iyi yazarlar bunun doğuştan gelen bir yetenek olduğunu savunurken kimi yazarlar da sonradan çok okuyarak ve yazarak zamanla aşama kaydedilebileceğini savunurlar. Bana sorarsanız her ikisi de doğrudur.

Yazmak konusunda çok daha fazla derinlere inmeden asıl konumuza yani başlığımıza dönelim.

BLOGGER NEDİR?

Daha önceleri pek çok yazılı doküman hazırlamıştım. Çalıştığım iş yerinde proses eğitim notları, çalışma talimatları hazırlamış, hatta bir kısmını kitap haline de getirmiştim. Ama içimde yazmak konusunda farklı bir istek ve heyecan hissediyordum. Bunu gidermenin en iyi yolunun da başlangıç olarak bir blog açmak ve bu blogda belli bir konuda yazmak olduğunu düşünüyordum.

Her ne kadar geldiğim noktada kişisel bloğumda farklı konu başlıklarında yazıyor olsam da bunun özellikle yazmak konusunda haneme artı değer kattığını,  gelişimime katkı sağladığını düşünüyorum.

Bir Blog açıp yazı yazmak istediğinizde öncelikle bir blog servis sağlayıcıya abone olmanız gerekiyor. Bunun ücretli ya da ücretsiz pek çok alternatifi var. Ben konuyu çok fazla dağıtmadan ve kafanızı karıştırmadan sizlere yaptığım araştırmalar sonrasında ücretsiz alternatiflerden Blogger ve Wordpress arasından Bloggeri tercih ettiğimi söylemek istiyorum. Her iki servis sağlayıcının da birbirine göre pek çok avantajlı dezavantajlı yönleri var. Bu yazının konusu karşılaştırma olmadığı için şimdilik buna girmeyeceğim. Ama ileride bu başlık altında da bir yazı yazmayı isterim.

Blogger, Google firması tarafından ücretsiz olarak sunulan içerik yönetim sistemidir. Sistemin en güzel yanı ücretsiz olması ve kendi bloğunuzu kurup yazı yazmak, tema değiştirmek, bloğunuza farklı eklentiler eklemek için bir kod, yazılım bilgisine ihtiyacınız olmamasıdır. Kendinize bir kişisel blog açık her hangi bir konuda yazmak için tek ihtiyacınız olan şey ise bir Google hesabı.

BLOG NEDİR?

Blog, İngilizce web ve log kelimelerinin birleşmesiyle oluşan weblog kelimesinin birleşmesinden oluşan weblog kavramının zamanla yaygınlaşmış ve kısaltılmıştır adıdır. Türkçede karşılık olarak, açık günlük, ağ günlüğü, günce, e-günlük gibi bazı isimler önerilmekte. Kısaca Blog, insanların öğrendiklerini, bildiklerini, paylaşmak istediklerini yazdığı web tabanlı bir sistemdir. 

KİŞİSEL BLOG NEDİR?

Kişisel blog, belirli ya da farklı konularda ki bilgi ve tecrübelerinizi, duygu ve düşüncelerinizi kendi tarzınız ile paylaştığınız bir blog türüdür. İçeriği standart bloglardan farklıdır. Örneğin bir moda bloğunda sadece moda ile ilgili içerikler olmasını beklersiniz. Kişisel bloglar da ise böyle sınırlamalar yoktur. Tek bir konu hakkında yazabileceğiniz gibi benim yaptığım gibi farklı konu başlıklarında yazılar da yazabilirsiniz. Bu tamamen sizin ve okuyucularınız ile arasında olan bir ilişkidir.

BLOGGER HESAP AÇMAK İÇİN

Blogger açmak için bir Google hesabınız olmalıdır. Google hesabı, içerisinde gmail uygulamasının da olduğu birçok Google hizmetinde geçerli genel bir hesabın adıdır.

Bakınız Google hesap açma;

https://accounts.google.com/SignUp?hl=tr

Bir Google hesabınız var ve gmail uygulamasını kullanıyorsanız işiniz çok daha kolay.

Adresinden gmail hesap bilgileriniz ile oturum açtığınızda tek yapmanız gereken yönergeleri takip ederek kendinize bir blog hesabı açmanız. Sizden yönergeleri takip ettikçe bloğunuz için bir başlık, adres ve bir tema seçmeniz istenecek. İşte bu kadar kolay…
Blog yazmak hakkında ve blogger başlıklı yazılarım devam edecek. Keyifli ve güncel bloglar dileklerimle...


Hakkı Şenkeser

Yorumlar

Yorum Gönder