Blogger Site Haritası Ekleme 2018

Merhaba arkadaşlar,

Bir süre önce sizler ile Google altyapısını kullanarak ücretsiz blog deneyimi sunan, Blogger içerik yönetim sisteminin kullanımı ile ilgili tecrübelerimi paylaşmaya başlamıştım. 

Blogger Site Haritası Ekleme 2018



Hakkı Şenkeser “Benim Dikey Dünyam” isimli kişisel bloğumda bir yandan farklı başlıklarda, ilgi duyduğum alanlarda içerik üretip sizler ile paylaşmaya devam ederken. Bir yandan da blogger içerik yönetimi sistemi ile ilgili tecrübelerimi, ilk defa blog yazacak ya da blogger sistemini tanımak isteyen arkadaşlarım ile paylaşmaya 2018 yılı boyunca da elimden geldiğince devam edeceğim.

Yazı dizimizin ilk bölümünde sizler ile Blog Nedir? Blogger Nedir?, Kişisel Blog Nedir ve Ne amaçla kullanılır? Konularında ki tecrübelerimi paylaşmıştım. 

İkinci bölümde ise Link Nedir? Blogger de yazdığımız yazılara nasıl link vereceğimizi anlatan, Blogger / Yazıya Link Vermek / Resimli Anlatım başlıklı yazımı sizler ile paylaşmıştım.

Üçüncü bölümde ise, Blogger / Sitenize Sosyal Medya Takip Butonları Ekleme / Resimli Anlatım başlığı altında  blogger sitenize resimli sosyalmedya takip butonlarını nasıl ekleyeceğinizi resimli olarak anlatmıştım.

Son olarak da sizlere Blogger Google Site Doğrulamayı / Mülk Doğrulama yine resimli olarak anlatmaya çalışmıştım.

Tekrar geriye dönerek bu başlıkları hatırlamak isteyen arkadaşlarım yazı içerisinde ki linkleri takip ederek ilgili başlıklara kolaylıkla ulaşabileceklerdir.

Bugün de sizlere, sitenize Blogger Site Haritası Eklemeyi anlatacağım.


Öncelikle Site Haritası nedir?
Site haritası web sitenizin içerisinde bulunan sayfaların oluşturduğu bir haritadır. 
Bir site haritası sayfalarınızın URL adreslerini içerir. Dosya biçimi XML veya HTML dir.

Site haritası sayesinde arama motorları siteniz içerisindeki linklerden haberdar olur. Siteniz içerisindeki sayfalar indexlenmiş olur.
HTML şeklinde oluşturulan site haritaları ile ziyaretçilerin siteniz içerisinde gezinmesine yardımcı olur.
Blogger Site Haritası Nasıl Oluşturulur?
Google Web Yöneticisi Araçları içerisinde site haritasını kolaylıkla oluşturabilirsiniz.
1. Google SearchConsole (linke tıklayınız)  girişi yapıyoruz.
2. Sitenizi seçerek Tarama > Site Haritaları kısmına geliniz.
3. Sayfanın sol üst köşede bulunan "Site Haritası Ekleme/Test Etme" butonuna tıklayın.
4. Açılan adres yerine "sitemap.xml" yazıp Gönder butonuna tıklayın.
İşlem bu kadar basit.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.




Yorumlar