Yalın Üretim Nedir?

Merhaba değerli arkadaşlar ve Hakkı Şenkeser "Benim Dikey Dünyam" takipçileri. Bugün (19.12.2018) İletişim Yazılım firması tarafından organize edilen ve Akıllı İşletme Çözümlerini konu alan, Dijital Dönüşüm, Akıllı Fabrikalar ve Endüstri 4,0 başlıklı bir seminerdeydim.



İşletmede 5S Yalın Üretim
Firma, MES, Manufacturing Execution System / Üretim Takip ve Yönetim Sistemi ve BPMBusiness Process Management / Kurumsal Süreç Yönetimi üzerinden inşa ettiği ve işletmelerde ERP, Enterprise Resource Planning / Kurumsal Kaynak Planlama ile üretim sahası arasında entegrasyonu sağlayan yazılımlarının tanıtımını yaptı.


Haliyle sunumların içeriğinde, bu süreçlerin uygulanmasında temel felsefe olan Yalın ve Yalın Üretim Araçlarının işletmelerde kullanımından da çokça bahsedildi.

Yalın üretimi iyi bilen. Yalın Üretim Araçları ve Problem Çözme Teknikleri ile Global İplik İmalatçısı olan Coats grubunun işletmelerinden biri olan. Coats Türkiye işletmesinde pek çok proje içerisinde yer alan ve bu projelerin birçoğunda proje liderliğini de üstlenen biri olarak uzunca bir süredir özellikle Hakkı Şenkeser "Benim Dikey Dünyam" başlıklı bloğumda bu konu hakkında yazmayı istiyordum. Bugünkü seminer bu bağlamda fırsat oldu diyebilirim.


Yalın Üretim
Konuyu çok fazla dağıtmak istemiyorum ama Yalın Üretime geçmeden önce bugünkü seminerde dikkatimi çeken birkaç konuya da ufakça değinmeden geçmek istemiyorum. Nihayetinde işletmelerinde, halihazırda Yalını uygulayan ya da uygulamayı düşünen firmalar içinde önemli olduğunu düşünüyorum.

Değişim ve Değişime Karşı Direnç. 

Özellikle seminerin, Başarı Hikâyeleri kısmında, firmalarında bu çözüm uygulamalarını uygulayan ekiplerin temsilcilerinin yaptığı sunumlarda sıkça vurgulandı. 

Yıllardır ekip yöneten ve takım çalışmasının önemine çok inanan biri olarak bu sunumları dolayısıyla firma temsilcilerinin tecrübelerini dikkatle dinledim. Bu konuya yani Değişim ve Değişime Karşı Direnç konusuna daha sonraki yazılarımda muhakkak çok daha ayrıntılı değineceğim. Ama önden şu kadarını söyleyebilirim ki, dünyanın en iyi en mükemmel sistemini kurabilirsiniz. Ama unutmayın ki o sistemi uygulayacak olanlar yine insanlar. Onun için ilk önce İLETİŞİM


Yalın Üretim İletişim
Evet, dönelim Yalın Üretime.

Yalın Üretim Nedir?

Günümüzde artık küreselleşen  dünyasında, firmaların da rekabet gücü günden güne iyice zorlaşmakta.

Artan üretim ve işçilik maliyetleri yanında müşterilerin de artık ürünleri yüksek kalitede, hızlı servisle ve düşük maliyetlerle istemelerinden dolayı firmalar bu değişime dolayısıyla hem karlılıklarını yani yaşamlarını sürdürebilmek hem de müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla artık her zaman yaptıklarından FARKLI yani YALIN bir şekilde çalışmaları gerektiğini öğreniyorlar.

FARKLI yani YALIN çalışan dolayısıyla süreçlerinde ki israfları tanımlayıp ortadan kaldıran işletmeler hem karlılıklarını devam ettirip daha uzun ömürlü oluyorlar hem de pazarı yönlendirip müşterilerini memnun edebiliyorlar.

Günümüz modern dünyasında geleneksel üretim sistemleri firmaların stratejik hedeflerini zamanında gerçekleştirmek için yeterli olamamaktadır. Yalın Yönetim, firmaların üretim sistemlerini Yüksek Kalite, Hızlı Servis, Düşük Maliyet prensipleriyle şekillendirmektedir.

Yalın Yönetim, süreçlerdeki israfları tanımlayarak onları fark etmemizi sağlar. Bu israfları azaltarak ve/veya ortadan kaldırarak maliyetleri azaltan, üretimi hızlandıran ve kaliteyi arttıran sistematik bir yaklaşımdır.


Yalın Üretim İsraf
İlk olarak Toyota firması tarafından uygulanan ve “Toyota Üretim Sistemi (TÜS)” olarak da bilinen yalın yönetim; bugün üretimin yanında birçok farklı alanda uygulanmaktadır.
Yalın düşüncenin temelinde,Değer ve İsraf kavramları yer almaktadır. Üretim süreçlerinde hammadden başlayarak tüm faaliyetlerde israfları yok ederek müşteri için mükemmel değeri oluşturmayı amaçlar.

Evet, arkadaşlar bugünkü yazımızda Yalın Üretime küçük bir giriş yaptık. Küçük bir giriş diyorum çünkü her ne kadar üretimde, yalınlığı hedeflese de Yalın Üretim başlı başına bir felsefe. Onun için bu konuyu uzun uzun yazmaya devam edeceğiz.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.




Anahtar Kelimeler : Yalın, Yalın Üretim, Yalın Üretim Nedir?, Yalın Üretim Araçları, Süreç, Süreç İyileştirme, Verimlilik, Verimlilik Artışı, Yalın Üretim Felsefesi, 6 Sigma, Problem Çözme, Problem Çözme Metotları, İsraf, Neden Yalın Üretim, 

Yorumlar