Fotoğraflar İle Ağrı Dağı Zirve Tırmanışı 2021 Hakkı Şenkeser

Merhaba değerli Hakkı Şenkeser "Benim Dikey Dünyam" okurları. 2021 yılının Ağustos ayı içerisinde yapmış olduğumuz, Türkiye'nin zirvesi, 5137 metre rakımlı Ağrı dağı zirve tırmanışının tüm fotoğrafları ve fotoğraflara ait YouTube videosunu bu yazı içerisinde bulabileceksiniz.

2021 yılının Ağustos ayında Bursa'dan Nokta Dağcılık Kulübüyle birlikte Türkiye'nin zirvesi, 5137 metre rakımlı Ağrı Dağına çıkmak için yola çıktık. Ağrı havalimanına inişimiz sonrasında Ağrı Dağına çıkış güzergahımız olan Doğubayazıt ilçesine geçtik. Burada İshak Paşa Sarayı ve Nuh'un Gemisi kalıntılarını ziyaret ettik. Ertesi gün Ağrı Dağı tırmanışı Çevirme köyünden başladı. Ağrı Dağı tırmanışı 2200 metre rakımdan 3200 metre rakımda ki kamp alanına kadar devam etti. Ertesi gün Ağrı Dağı 4200 metre rakımlı kamp yerimize ilerledik. Burada çadır kurarak Ağrı Dağı tırmanışının başlayacağı gece 01:00'e kadar istirahat ettik. Gece yarısı başlayan Ağrı Dağı zirve yürüyüşü güneşin ilk ışıklarıyla beraber Ağrı Dağı 5137 metre rakımlı zirveye ulaşmamız ile Ağrı Dağı zirve tırmanışı tamamlanıp dönüş yoluna geçildi. Sırasıyla Ağrı Dağı 4200 kampına inip çadırlarımızı toplayıp 3200 kampına indik burada bir gece daha Ağrı Dağında konaklayıp ertesi sabah Ağrı Dağından inerek Doğubayazıt ilçesine döndük. Ağrı Dağı 2014 yılından bu yana tırmanışa yasaklı bölge statüsündeydi. Geçtiğimiz sene resmi olarak Ağrı Dağının tırmanışa açılması bölgeye büyük hareketlilik getirmiş. Yöre halkı Ağrı Dağı tırmanışına gelen misafirleri için çok büyük misafirperverlik gösterip yardımcı oluyorlar. Ağrı Dağı tırmanışımız boyunca her türlü desteklerinden ötürü Çevirme Köyü sakinlerine, rehberlerimize ve Doğubayazıt halkına çok teşekkür ederiz. Umarım önümüzde ki sene kısmet olursa Ağrı Dağına tekrar geleceğim.

Şimdi sizleri Ağrı Dağı Zirve Tırmanışına ait fotoğraflar ile baş başa bırakıyorum. İyi seyirler.