Sağlıklı Yaşam Herkesin Hakkı

Merhaba değerli Hakkı Şenkeser “Benim Dikey Dünyam”okurları. Kişisel bloğumu takip eden arkadaşlarım bilirler. Sizlerle paylaştığım yazılarımın pek çoğunun etiketi genelde “Sağlıklı Yaşam” teması üzerine yazılmış spor etkinlikleri, dağcılık faaliyetleri, doğa yürüyüşü etkinlikleri, yürüyüş, koşu ve maraton organizasyonları katılımlarım ve fitness aktivitelerini içeren başlıklar olmuştur.



Dolayısıyla her ne kadar kişisel gelişim, eğitim, danışmanlık ve koçluk başlıklarında içeriklerim olsa da ve bu başlıklar da içerik üretmeye devam edecek olsam da, Hakkı Şenkeser “Benim Dikey Dünyam” bloğunun ana teması “Sağlıklı Yaşam” olmuştur. Olmaya da devam edecektir.

Değerli okurlar, spor ile tanışmam daha doğrusu aktif spor yaşantısı içerisine dâhil olmam lise yıllarına dayanır. Yoksa tabiki ben de öncesinde birçoğunuzun yapmış olduğu gibi çocukken top oynadım, yüzdüm, koştum vs. hatta ortaokuldayken Bursa’nın önemli Basketbol kulüplerinden biri olan Tofaş Basketbol Takımının seçmelerine katılmış ve birkaç antrenmanına da çıkmıştım.

Ama aktif olarak yani düzenli antrenman yapmaya başladığım ilk dönem, lise yıllarına yani 1990 lı yıllara aittir.

O dönem aslında spora başlamamdaki en temel sebep, çok zayıf olmam dolayısıyla kilo almak, daha sağlıklı bir vücut yapısına sahip olabilmekti.

Ben de oturduğumuz semte yakın olan bir spor salonunda hafta da 3 gün Body Building / Vücut Geliştirme antrenmanlarına başlamıştım.

Hatta bugün bile hatırlarım, çok zayıfım derken şaka yapmıyorum. 180 cm. boy ve 57 kilogram ile yaşıtlarıma göre oldukça zayıftım.

Peki, body building antrenmanları kilo almamı sağladı mı? Evet, kesinlikle sağladı. Haftada 3 gün yaptığım düzenli antrenmanların yanına sağlıklı, doğru ve bilinçli, hedefe yönelik beslenmeyi de dâhil ettiğimde istediğim sonuçlara kolaylıkla ulaştım.

Çok uzatmayayım. Bugün spor otoritelerinin de belirttiği gibi pek çok spor branşının temelinde olan ve kuvvet, dayanıklılık, hız ve çabukluk antrenmanlarının da temeli olan ağırlık antrenmanlarına aradan geçen bunca yıla rağmen hala devam etmekteyim ve çevremde ki pek çok insana da tavsiye etmekteyim.

Tabiki uzman kontrolünde ve öncesinde muhakkak bir sağlık kontrolünden geçmeleri şartıyla.

Evet, değerli Hakkı Şenkeser “Benim Dikey Dünyam”okurları. Geçmişte ağırlık çalışmaları ile başlayan aktif spor yaşantım bugün amatör olarak yaptığım dağ tırmanışları, dağcılık faaliyetleri, kamplı trekking faaliyetleri, günü birlik doğa yürüyüşü ve hiking faaliyetleri, fitness antrenmanları, koşu antrenmanları ve organizasyonlarına katılımım ile devam ediyor.


Özellikle kendi adıma koşu organizasyonlarında, 10K, 15K, 21K Yarı Maraton koştuktan sonra son 2 sene üst üste 42K Maraton koşusunu tamamlayabilmek, ilk defa Maraton koşmak müthiş bir keyif ve heyecan olmuştu. 


Dileyen arkadaşlarımız altta linkini de paylaşacağım “İlk Maratonum” başlıklı yazımı da okuyabilir.


Şimdi ise hedefim de, dağ Koşuları yani trail, arazi koşuları, ultra maratonlar ve düzenli olarak yaptığım dağcılık faaliyetlerini daha üst seviyelere taşıyabilmek var.

Bunun içinde düzenli olarak, doğru ve bilinçli antrenman tekniklerini uygulamak, doğru ve hedefe yönelik beslenme ve iyi dinlenme yani 3’ lü sac ayağını uygulamak gerekiyor.

İster profesyonel olun ister amatör, hangi spor branşıyla uğraşıyor olursanız olun eğer bu yukarıda yazdığım ve “sac ayağı” olarak adlandırdığım 3 kritik adımı uygulamıyorsanız başarılı olma ve gelişme şansınız olmadığı gibi her türlü sakatlığa, hastalık, zayıf düşmek, başarısız olmak gibi pek çok olumsuz sonuca da katlanmanız gerekir.

Bilmeyenler için konunun daha net anlaşılması için hemen yazayım.

Sac Ayağı Nedir?

Sac ayağı, herhangi bir olgunun ya da düşüncenin üzerinde temellendiği üç ana etkeni belirtmekte kullanılır. Dolayısıyla Sağlıklı Yaşamın sac ayağı da;

Antrenman

Beslenme

Dinlenme

Olarak tanımlanabilir.

Peki, Neden “Sağlıklı Yaşam Herkesin Hakkı”

Öncelikli olarak kendi sağlığım ve kişisel motivasyonum sonra da çevremde ki tüm bireylerin bilinçlenmesi daha sağlıklı, spor ile iç içe “Sağlıklı Yaşam” sürdürebilmesine ufacık da olsa bir katkı sağlayabilme hedefi için.

Unutmayın değerli dostlar. Önce BEN

Burada ki BEN kelimesini kesinlikle bir bencillik, sadece kendini düşünme algısı ile karıştırmayın.

Peki, Neden Önce BEN?

İlk olarak BEN yani KENDİN bir birey olarak sağlıklı yaşayacaksın. İlk olarak KENDİN spor yapacaksın. İlk önce KENDİN doğru besleneceksin ve KENDİN düzgün yaşayıp, kötü alışkanlıklardan uzak durarak iyi dinleneceksin ki, KENDİNLE yani BEN ile birlikte toplumun diğer fertlerine de örnek olabilesin.

İşte bu amaçla Hakkı Şenkeser “BenimDikey Dünyam” başlıklı kişisel bloğumun içerisinde sadece kişisel antrenmanlarımı ya da katıldığı faaliyetleri vs. yazmayacağım.

Elimden geldiğince, çok okuyarak, araştırarak ve öğrenerek, konunun uzmanlarından destek ve görüş alarak antrenman teknikleri, doğru ve hedefe yönelik beslenme önerileri, daha iyi dinlenme teknikleri hakkında yazılar yazacağım ve sizler ile paylaşacağım.

Bu yazı “Sağlıklı Yaşam Herkesin Hakkı” hedefinin giriş yazısı olsun.

Hep birlikte ve tüm sevdiklerinizle nice sağlıklı, mutlu ve huzurlu yaşamlara diliyorum. 

Sağlıkla ve sporla kalın, hoşça kalın…













Yorumlar