Yalın Üretim Felsefesi Nedir?

 “Bizim tek yaptığımız müşterinin bize sipariş verdiği andan parayı aldığımız ana kadar geçen zamana bakmaktır. Bu zamanı değer katmayan işleri azaltarak kısaltırız.”

Taiichi Ohno

Merhaba Sevgili Arkadaşlarım ve çok değerli Hakkı Şenkeser “Benim DikeyDünyam” başlıklı blog takipçilerim.

Yalın Ürerim Felsefesi Nedir?


Yalın üretimi iyi bilen. Yalın Üretim Araçları ve Problem Çözme Teknikleri ile Global İplik İmalatçısı olan Coats grubunun bünyesi içerisinde yer alan Coats Türkiye ‘de pek çok Yalın Üretim projesi içerisinde yer alan ve bu projelerin birçoğunda proje liderliğini de üstlenen biri olarak uzunca bir süredir  Hakkı Şenkeser "Benim Dikey Dünyam" başlıklı bloğumda Yalın Üretim başlığı altında yazmaya devam ediyorum. Hedefim ilerleyen süreçte Yalın Üretime dair pek çok bilgiye ve uygulamaya ulaşabileceğiniz bir kaynak haline gelmesi. Dolayısıyla süreçte yapacağınız yorumlar ve katkılar da haliyle çok önemli olacak.

Bloğum ve benim hakkımda daha detaylı bilgiye ulaşmak isterseniz HAKKIMDA başlıklı linke gitmeniz yeterli.

Yalın Üretim ile ilgili diğer yazılarım için yine bağlantıya gidiniz.

Özellikle aktif olarak kullanmaya çalıştığım LinkedIn profilimde Yalın Üretime dair pek çok soru alıyorum. Ben de hemen altta göreceğiniz üzere 6 farklı soru başlığından yola çıkarak bir Yalın Üretim yazı dizisi hazırlayacağım.

1-   Yalın Üretim Felsefesi Nedir?

2-   Neden Yalın Üretim?

3-   Yalın Düşüncenin İlkeleri Nelerdir?

4-   Mevcut Üretim Şekillerinin Sorunları Nelerdir?

5-   Yalın Üretimde Yönetim Yaklaşımı Nasıl Olmalıdır?

6-   Yalın Dönüşüm Nasıl Olmalı?

Umarım faydalanacağınız bir yazı dizisi olur.

Yalın Ürerim Felsefesi Nedir?

Hepimizin bildiği üzere günümüzün globalleşen  dünyasında, firmaların rekabet gücü günden güne iyice zorlaşmakta.


Artan üretim ve işçilik maliyetleri yanında müşterilerin de artık ürünleri yüksek kalitede, hızlı servisle ve düşük maliyetlerle istemelerinden dolayı firmalar bu değişime dolayısıyla hem karlılıklarını yani yaşamlarını sürdürebilmek hem de müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla artık her zaman yaptıklarından FARKLI yani YALIN bir şekilde çalışmaları gerektiğini öğreniyorlar.

FARKLI yani YALIN çalışan dolayısıyla süreçlerinde ki israfları tanımlayıp ortadan kaldıran işletmeler hem karlılıklarını devam ettirip daha uzun ömürlü oluyorlar hem de pazarı yönlendirip müşterilerini memnun edebiliyorlar.

Günümüz modern dünyasında geleneksel üretim sistemleri firmaların stratejik hedeflerini zamanında gerçekleştirmek için yeterli olamamaktadır. Yalın Yönetim, firmaların üretim sistemlerini Yüksek Kalite, Hızlı Servis, Düşük Maliyet prensipleriyle şekillendirmektedir.

Dolayısıyla Yalın Üretim, ürün ve hizmet yaratma sürecini katma değer oluşturmayan israflardan arındırıp, sadeleştirerek ortaya çıkan değeri mükemmelleştirmek ve bu yolla firma verimliliğini dolayısıyla da karlılığını arttırmak amacını taşıyan bir kavram, sistem ve teknikler bütünüdür.

Yalın Üretim ve Yalın Üretim Felsefesi Nedir?
Yalın düşüncede israf, bilinen anlamının ötesinde müşteri açısından bir değer oluşturmayan, müşterinin fazladan bedel ödemeyi kabul etmeyeceği her şeydir.

Tasarımdan sevkiyata tüm ürün ve hizmet yaratma aşamalarındaki her türlü israfın (hatalar, aşırı üretim, stoklar, beklemeler, gereksiz işler, gereksiz hareketler, gereksiz taşımalar) yok edilmesi ile verimliliğin arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi, müşteri memnuniyetinin arttırılması, piyasa koşullarına uyum esnekliğinin kazanılması, nakit akışının hızlandırılması dolayısıyla karlılığın arttırılması Yalın Üretim süreçleri ile hedeflenir.

Bazılarının, evet yalın üretim bir metot bunu kabul ediyoruz. Sonuçta süreçleri iyileştirmek için pek çok metot ve teknik deniyoruz. Ama felsefe bunun neresinde, o kadar da abartmayalım dediğini de duyar gibiyim.

O zaman lafı çok uzatmadan Yalın Üretim felsefesini net bir şekilde anlatan, Yalın Üretim Felsefesi denilince ilk akla gelen ve Yalın Üretim Sisteminin temellerini atan Japon Toyata otomobil fabrikasının mühendislerinden Taiichi Ohno'nun çok sevdiğim ve yazımın başlığının altında olduğu gibi sıkça da kullandığım bir sözüyle Yalın Üretim Felsefesini özetlemeye çalışayım.

 “Bizim tek yaptığımız müşterinin bize sipariş verdiği andan parayı aldığımız ana kadar geçen zamana bakmaktır. Bu zamanı değer katmayan işleri azaltarak kısaltırız.”

Taiichi Ohno ve Yalın Üretimin Tarihçesi hakkında ki yazılarımı da okumak isterseniz linkleri tıklamanız yeterli.

Evet, arkadaşlar bugün Yalın Üretim Felsefesi başlıklı yazımızın ardından sırada ki konu başlığı;

Neden Yalın Üretim? Olacak.

O zaman bir sonra ki yazımızda görüşmek üzere hoşça kalın.

Hakkı Şenkeser

Yorumlar