“Bizim tek yaptığımız müşterinin bize sipariş verdiği andan parayı aldığımız ana kadar geçen zamana bakmaktır. Bu zamanı değer katmayan işleri azaltarak kısaltırız.”
Merhaba Sevgili Arkadaşlarım ve çok değerli Hakkı Şenkeser “Benim DikeyDünyam” başlıklı blog takipçilerim.
Yalın üretimi iyi bilen. Yalın Üretim Araçları ve Problem Çözme Teknikleri ile Global İplik İmalatçısı olan Coats grubunun bünyesi içerisinde yer alan Coats Türkiye ‘de pek çok Yalın Üretim projesi içerisinde yer alan ve bu projelerin birçoğunda proje liderliğini de üstlenen biri olarak uzunca bir süredir Hakkı Şenkeser "Benim Dikey Dünyam" başlıklı bloğumda Yalın Üretim başlığı altında yazmaya devam ediyorum. Hedefim ilerleyen süreçte Yalın Üretime dair pek çok bilgiye ve uygulamaya ulaşabileceğiniz bir kaynak haline gelmesi. Dolayısıyla süreçte yapacağınız yorumlar ve katkılar da haliyle çok önemli olacak.
Bloğum ve benim hakkımda daha detaylı bilgiye ulaşmak
isterseniz HAKKIMDA başlıklı
linke gitmeniz yeterli.
Yalın Üretim ile ilgili diğer yazılarım için yine bağlantıya gidiniz.
Özellikle aktif olarak kullanmaya çalıştığım LinkedIn
profilimde Yalın Üretime dair pek çok soru alıyorum. Ben de hemen altta
göreceğiniz üzere 6 farklı soru başlığından yola çıkarak bir Yalın Üretim yazı
dizisi hazırlayacağım.
1- Yalın
Üretim Felsefesi Nedir?
2- Neden
Yalın Üretim?
3- Yalın
Düşüncenin İlkeleri Nelerdir?
4- Mevcut
Üretim Şekillerinin Sorunları Nelerdir?
5- Yalın
Üretimde Yönetim Yaklaşımı Nasıl Olmalıdır?
6- Yalın
Dönüşüm Nasıl Olmalı?
Umarım faydalanacağınız bir yazı dizisi olur.
Yalın Ürerim Felsefesi Nedir?
Hepimizin
bildiği üzere günümüzün globalleşen iş dünyasında, firmaların rekabet gücü günden güne iyice
zorlaşmakta.
Artan üretim ve işçilik maliyetleri yanında müşterilerin
de artık ürünleri yüksek kalitede, hızlı servisle ve düşük
maliyetlerle istemelerinden dolayı firmalar bu değişime dolayısıyla hem
karlılıklarını yani yaşamlarını sürdürebilmek hem de müşteri ihtiyaçlarını
karşılayabilmek amacıyla artık her zaman yaptıklarından FARKLI yani YALIN bir şekilde çalışmaları
gerektiğini öğreniyorlar.
FARKLI yani YALIN çalışan dolayısıyla süreçlerinde ki israfları tanımlayıp ortadan kaldıran işletmeler hem karlılıklarını devam ettirip daha uzun ömürlü oluyorlar hem de pazarı yönlendirip müşterilerini memnun edebiliyorlar.
Günümüz modern dünyasında geleneksel üretim sistemleri firmaların stratejik
hedeflerini zamanında gerçekleştirmek için yeterli olamamaktadır. Yalın Yönetim, firmaların üretim
sistemlerini Yüksek Kalite, Hızlı Servis, Düşük Maliyet prensipleriyle
şekillendirmektedir.
Dolayısıyla Yalın Üretim, ürün ve hizmet yaratma sürecini katma değer oluşturmayan israflardan arındırıp, sadeleştirerek ortaya çıkan değeri mükemmelleştirmek ve bu yolla firma verimliliğini dolayısıyla da karlılığını arttırmak amacını taşıyan bir kavram, sistem ve teknikler bütünüdür.
Yalın düşüncede israf, bilinen anlamının ötesinde müşteri açısından bir değer oluşturmayan, müşterinin fazladan bedel ödemeyi kabul etmeyeceği her şeydir.Tasarımdan sevkiyata tüm ürün ve hizmet yaratma
aşamalarındaki her türlü israfın (hatalar, aşırı üretim, stoklar, beklemeler,
gereksiz işler, gereksiz hareketler, gereksiz taşımalar) yok edilmesi ile
verimliliğin arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi, müşteri memnuniyetinin
arttırılması, piyasa koşullarına uyum esnekliğinin kazanılması, nakit akışının
hızlandırılması dolayısıyla karlılığın arttırılması Yalın Üretim süreçleri ile hedeflenir.
Bazılarının, evet yalın üretim bir metot bunu kabul
ediyoruz. Sonuçta süreçleri iyileştirmek için pek çok metot ve teknik
deniyoruz. Ama felsefe bunun neresinde, o kadar da abartmayalım dediğini de
duyar gibiyim.
O zaman lafı çok uzatmadan Yalın Üretim felsefesini net
bir şekilde anlatan, Yalın
Üretim Felsefesi denilince ilk akla gelen ve Yalın Üretim Sisteminin temellerini atan Japon Toyata otomobil fabrikasının mühendislerinden Taiichi Ohno'nun çok sevdiğim ve yazımın başlığının altında olduğu gibi sıkça da kullandığım bir sözüyle Yalın
Üretim Felsefesini özetlemeye çalışayım.
“Bizim tek yaptığımız müşterinin bize sipariş verdiği andan parayı
aldığımız ana kadar geçen zamana bakmaktır. Bu zamanı değer katmayan işleri
azaltarak kısaltırız.”
Taiichi Ohno ve Yalın Üretimin Tarihçesi
hakkında ki yazılarımı da okumak isterseniz linkleri tıklamanız yeterli.
Evet, arkadaşlar bugün Yalın Üretim
Felsefesi başlıklı yazımızın ardından sırada ki konu başlığı;
Neden Yalın Üretim? Olacak.
O zaman bir sonra ki yazımızda görüşmek
üzere hoşça kalın.
Yorumlar
Yorum Gönder